04x03 - Prisoner

Her lawyer has gone straight to the board.

She's demanding to be released into general population.

You wanna start something, anything, you run it by me first.

Okay?

Got it, Bea.

Check with the boss.

Allie's got the hots for you.

You should use it to your advantage, Bea.

I reckon you'd look better lighter.

You reckon?

I could do it for you. Give you a cut and colour.

It is possible that Ferguson will be released into the general population.

I need an undertaking she won't be harmed.

What the women want is the conjugal visits.

(dummy drops from above)

Channing whispers: Jesus!

Channing: Release Ferguson into general.

Give her what she wants.

I want Ferguson to face justice. She dies on my watch, she wins.

I'm wondering what her motivation is.

I mean, if Bea doesn't kill her, someone else will.

(Footsteps echoing)

♪ (Theme music) ♪
♪ You don't know me, when I don't know you ♪
♪ You don't know me, when I don't know you ♪
♪ You're calling me in. You're catching me out ♪
♪ You're calling me in. You're catching me out ♪
♪ You're calling me in. You're catching me out ♪
♪ You don't know me, when I don't know you ♪

♪ ♪

(feint echoed laughter and jeering)

(echoed) Freak! Freak!

f*ckin' Freak!

♪ (heavy rock guitar riff plays) ♪

(jeers and rhythmic beating on fence)

Freak!

♪ ♪

Freak!

Freak!

Freak!

Freak!

♪ ♪
♪ (guitar riff ends) ♪
♪ (drum beat continues) ♪

Okay, let's get this done.

♪ ♪

You f*ckin' freak!

Yeah, get f*cked!

(whispered) Crazy!

♪ (drum beats continue) ♪

f*ckin' freak! Ha!

♪ ♪
♪ (heavy rock guitar riff starts again) ♪
♪ ♪

Back off.

♪ (guitar stops) ♪
♪ (drum beat continues) ♪

Back off now.

(Bea wolf whistles)

(Drums end)

♪ ♪

Enjoy your accommodation, bitch!

Vera: An officer will be stationed outside the unit at all times.

That must be quite a strain on the overtime budget.

It's either that or cover the medical costs when the women tear you apart.

Fill in the visitors form if you'd like to see anyone.

The next count is after lunch. Dinner is at...

Six. Last count at 07:30. You can spare me the induction speech.

Why are you doing this?

Putting your life in danger.

I have every confidence in your ability to keep me safe.

Last thing a new governor needs is a major incident.

Your dining room privileges are suspended for the time being.

Meals will be delivered.

(muffled chatter outside in unit)

Thank you.

Nice to see you wearing the pants.

(cell door slides and latches closed)

Bea: So, you were out there, (scoffs) you saw them.

They wanna kill her.

Next time it won't be a dummy hanging from the stairs.

That will be all, Miss Miles.

(door closes)

If anything happens to her, everyone will pay the price.

This entire prison will be in lockdown for months.

Most of them think it's worth it.

We had a deal.

I got you the conjugal visits and that was no mean feat, now it is your turn.

Make it clear that Ferguson is off limits.

I have done!

It is in our common interest to contain this situation until her trial.

Then I can try and have her moved interstate.

Why do you think she wants to be in general?

Just make sure she doesn't get touched.

She's here until the trial.

Isn't that months away?

Oi, Bea... when are we gonna get The Freak?

No one touches her until I say so.

You spread the word.

(incredulously) I've just been kicked out of H3 for that bitch!

If anything happens to her and the Governor goes, we lose all our new programs.

Like I give a sh1t!

Yeah, 'cause I see you and your boys enjoying the film nights... you wanna lose that?

Now, piss off!

Hey... have you got a plan?

Yeah. To keep her alive so we can see her suffer.

When did you first notice the lump?

Was... day before yesterday.

You can feel it?

Mmm.

It's probably just a cyst, right?

Have you had any pain in the breast or under your arm?

No.

Any loss of appetite?

Nope (chuckles).

I'll send you to the hospital for a mammogram.

I'll try and arrange that for this afternoon.

Do you think it's serious?

Look, it could easily be a fibroid, but let's make sure.

You can get dressed now, love, if you like.

(sighs)

Vera: I've changed the rosters...

I want you to keep your distance from Ferguson.

Given your history, there's a distinct possibility this is about getting to you.

The only reason I want her kept alive, is so she can face trial.

You and me both.

Then, they can do whatever they like.

Conjugal visits start tomorrow, so the women will be distracted.

That should take some of the pressure off.

Well, let's hope so. Um... where've you put Ferguson?

H3, with Proctor.

Proctor: This is a f*ckin' joke.

What about our privacy? We have rights.

Why is she in here with us anyway?

'Cause we haven't got a history.

Have you heard the stories?

Yeah... could be bullshit... who knows?

You gonna stand there all day?

Couldn't think of anywhere I'd rather be.

Then what... go home for a little wank?

Not with you in mind, that's for sure.

Ha!

Ferguson: Officer?

I'd like to make some tea.

Proctor will do it.

(chuckles) I'm not your f*ckin' slave.

Ferguson: I'll get it myself.

No, you're confined to your cell today.

Just do it, Proctor, then get to your work duty.

♪ ♪

(echoed memory) Joan, listen to me. Listen to me.

I need you to concentrate now, Joan.

(footsteps approach)

Thank you. I would have done it myself, but... he didn't give me much choice.

(scoffs)

It's Kaz, isn't it?

Yeah.

I'm Joan.

Hey, Joan.

(cell door closes in background)

I admire you.

I admire what you do.

Standing up for women and... fighting for the underdog.

If you ever need my support, you... well, you know where I am (scoffs).

I'm sure you've heard Bea Smith's version of the story... but, just so you know... things are not always as they seem.

♪ ("Dido's Lament" by Malena Ernman) ♪
♪ When I am laid ♪
♪ Am laid in earth ♪
♪ May my wrongs create ♪
♪ No trouble ♪
♪ No trouble in my breast ♪

(echoed flourish)

Let's get her showered.

♪ ♪

Jenkins.

Yeah?

Anderson.

Yeah?

Sorry, your, ah, application for conjugals has been rejected.

What? Why?

You'd have to take it up with the Governor.

Boomer chuckles: Oh, I've been approved!

With who?

Daz.

But you're not even with Daz, love.

Yeah, I am.

He... he just doesn't know about it yet.

Why would they reject me?

'Cause you gotta sign up for that pill program thingy.

Well, I did. I've been on the pill for a week already.

Yeah, that's sounds like a mistake, Dor, just check it out with the Governor.

Doreen: Look, Bea, have you seen this? Look.

Have a read of this letter.

Doreen: What the hell?

Bea: What does it say?

You right?

Doreen: Yeah, it says I was rejected.

Mmm.

Doreen: It's so unfair!

Doctor's sending me for a mammogram.

Oh, love. Oh, you'll be right.

Yeah, I know. She just wants to be sure.

Mmm. When is it?

This afternoon.

Mm-hmm. You gonna tell the girls?

Oh, no, I don't wanna worry them.

Besides, Bea's got enough on her plate.

She has indeed.

Liz: No, you got it all over ya.

Boomer: Oh, all right.

Hey, Dor, did you talk to Miss Bennett?

Nuh. Officers reckon she's too busy.

Oh, love, she can't stop you seein' Nash, that horse has already bolted.

Hey, if you're not hungry, Max, I'll have it.

'Cause I've gotta keep my energy up for all the rootin', eh?

Booms, to get pregnant, you have to have proper nutrition, right?

You can't just keep having all this fat and sugar.

That's bullshit!

No it's not.

No, my aunty, right, she ate whatever she wanted... she didn't even know she was preggers until she dropped one out.

Have you even asked Daz yet?

Yes, I have! Course I have. Right?

One reminder of these puppies and he was like arrrrrgh.

Oh what, he was suffocating, was he?

(Boomer chuckles)

Funny.

Hey, Bea, what you got planned for The Freak?

I dunno, Boomer, (whispers) but I'm planning on taking a dump.

Liz: Ooh, charming.

Oh, Bea, stop staring. I get it, you like me.

Hair looks good.

Oh, thanks. I got a good hairdresser.

So, I hear The Freak's in your unit...

Uh, yeah.

(scoffs) Lucky you!

So, what's she doing?

Just sitting there.

She say anything?

Not much. Just stares at the wall.

Like she's out of it.

Meditating or something.

(echoed memory) Joan...

Joan, listen to me.

I need you to concentrate.

No, Joan, look at me.

Everything's going to be okay.

Now you're in a psychiatric facility.

No, no, it's okay. No one's going to harm you.

You're safe now.

♪ ♪

(background chatter)

Kaz?

Please, ah, sit down.

No, I'm good.

Look, I-I do apologise for the inconvenience of... always having that man there.

I tried to argue against it, but the Governor believes that I'm at risk from the other prisoners.

Not from us.

Thank you.

Well, then I...

I have a proposal... if you'd be willing to guarantee my safety...

Guarantee your safety?

You obviously have influence. If I can assure Miss Bennett that...

I'm fine in here, with you, then there'll be no need for that, and she can get rid of him.

Well, isn't it your mandate to protect vulnerable women?

It is... but you're a screw, and worse than that you were the governor.

Paper covers rock.

I will not put my girls in danger to protect you.

(indistinct background chatter)

The readjustment process for the women will take some time.

The new programs are a great initiative, but just bear in mind, most of them are institutionalised, so they're gonna have to become accustomed to the new order.

Ferguson being amongst them is a reminder of the old days.

But that is why I'm keeping her under guard.

Mmm. Have you any idea, as to her agenda, now that she's in general?

It may be to get revenge on Smith or Will Jackson but...

I suspect we won't know what she's up to until it happens.

Well, I still don't understand how her doctor at the psych hospital could possibly have deemed her sane.

(echoed memory) You've been progressing well, Joan. The medication's doing it's job. I practice a therapy called... now it might be time to tackle those root causes of... you're now forming a therapeutic attachment with me, will help you break through those painful... replacing emotional responses with positive ones. You'll development the capacity for empathy.

I'd like that.

Good.

(indictinct P.A. announcement)

Officer?

I'd like to meet with the peer worker.

(laughter)

Smith, is that laundry for the conjugal?

Yeah.

I'll take over from here, thanks.

Go.

What are the women saying about Ferguson?

What do you think? They wanna kill her.

Officers reckon I should've let her burn.

Yeah, well...

Any clues as to why she wants to be in general?

I have no idea. Vera won't let me anywhere near her.

So, watch your back.

Well, it's just one of her against a whole lot of women who hate her...

Yeah, still, don't underestimate what she's capable of.

Well, you better watch your back too then, huh?

It's only a couple of months until her trial.

Until then, we just have to manage her.

Allie: ...the sheets. Nah, she wasn't there...

Kaz: Would you look at that!

If they're not already rooting they sure as hell want to.

Allie: Hey...

What's, ah, what's with you and Jackson?

(scoffs) Nothing.

You porkin' him?

(chuckles) What?

But you like him?

That's none of your business.

There must be a mistake... a whole bunch of other women are getting conjugals.

I should've been approved.

It's not a mistake.

I can't take any risks with this program.

It was hard enough convincing the board.

Why am I at risk?

Do I really need to spell it out?

You had s*x with a man, in the prison grounds, and got pregnant.

You are a poster girl for the board's concerns.

I won't get pregnant again, I'm on the contraceptive program, and I'm peer worker. Surely I'm entitled to some privileges.

I'm sorry, it's not happening.

But, regarding your peer worker status...

Joan Ferguson has requested a visit.

Ferguson?

There's no pressure.

I am just obliged to pass on the message.

You can say no, if you want to.

I'm not doin' it. She's nuts!

Ugh, she might try and pash you again, eh? (chuckles)

You know, stick the tongue in.

Oh, come one.

Oh, it's your nightmare come true.

Ah, shut up, Boomer.

Well, it's more action than you're gettin' from Nash.

Booms... stop it.

Conway, you're due in medical.

Are you sick?

Funny tummy.

Oh.

You'll be right, love.

Doreen, come here.

I need you to go and see Ferguson.

You go see her. I don't feel safe with her.

Well, there's a guard outside her door, she's not gonna try anything.

She'll talk to you... and we can find out if she's up to anything.

I'm not doin' it.

Doreen!

I'm not asking.

Doreen... come on in, please, sit down.

I'm here as peer worker... what do you want?

I'd like a shower... and an airing.

Seems fair enough.

We'll ask the Governor.

How's little Joshua?

He's good.

I wouldn't mind saying hello sometime.

He's with his dad now, on the outside.

That... that's a wise decision.

Has anybody told you what really happened in the fire?

(tense music begins)

When I found little Joshua, Warner had him.

He was screaming.

She was trying to smother him.

She was deranged, Doreen.

I had to wrench him from her arms, but before we could get away, she-she started a fire.

The gate shorted and we were trapped. That's when Bea Smith found us.

What happened to Jess?

We lost her in the flames.

I couldn't save Warner, but I did save your son.

Thank you.

He was just a little baby, Doreen, anybody would have done the same.

(whispered) I miss him.

♪ ♪

Course you do.

But the fact that you could let him go... that just demonstrates what a fine mother you are.

(steam press sound)

Is that all she said?

And she asked for an airing and a shower.

She must be on new medication or something, 'cause she seemed, I dunno... different.

Different? Well, don't get sucked in, Doreen. It's all an act.

So, what are you gonna do?

Nothing.

Well, the women are gettin' agro.

Yeah.

Juice is revving 'em up.

Oh, that bloody loud mouthed cow.

You put the word out again.

Anyone touches her, they're f*cked!

Righto.


♪ (Mozart's K626 Requiem in D Minor - Introitus: Requiem aeternam plays) ♪

You told me that your childhood was full of tension and anxiety and expectation.

You also said you used to find sanctuary in the music your father played.

I want you to remember that... it's all right.

(door closes and music stops abruptly)

Vera: Mr. Lawson tells me you didn't eat lunch. it was brought in fresh, the inmates didn't prepare it.

Wasn't hungry.

Anderson passed on your requests.

I can organise a shower for you later, but I can't give you an airing.

Why not?

Because you'll be lynched.

Maybe it's what I deserve.

(phone rings in background)

Maybe they need to get it out of their system.

Do you have a death wish?

I'll have to integrate with the women sooner or later.

You can outside tonight, after lockdown.

I'd like to sit in the sunshine.

It's been months.

Sorry.

I don't want to make trouble for you, Vera, but if I have to take this up with the Ombudsman, I will.

I'll give you five minutes in the yard.

I'll station extra officers, but stick to her like glue.

(paperwork rustles)

(door opens)

(echoed memory) Just sit back... it's all right... we're alone now.

(abrasive flourish)

♪ ("Dido's Lament" by Malena Ernman) ♪
♪ ♪
♪ ♪
♪ When I am laid ♪
♪ Am laid in earth ♪

Freak!

Freak!

Freak!

Freak!

Juice: They should've let you burn.

f*ckin' screw!

Oi, Freak, you piece of sh1t!

All right, settle down.

This is f*cked!

Calm down ladies, unless you wanna get slotted.

Oi, Freak!

f*cking Freak, you're all f*cked.

I'm calling it.

Let's get 'em.

(general commotion)

Officer down. We require assistance in the exercise yard immediately!

Back off!

(general commotion)

P.A. announcement: This is a Code Blue.

f*ckin' stop! You heard Bea.

All prisioners return to their units.

No one touches her. No one!

I repeat, this is a Code Blue.

All right, everyone clear the area!

I said now!

Linda, get him to medical, I'll take her.

Back off!

♪ ♪
♪ ♪

Ya fucker! Come on.

(siren whaling)

I want the yard searched for the projectile and all privileges suspended until the culprit comes forward.

This is Sierra-2, I am authorising an immediate lockdown.

(siren still blaring)

Jackson: What in the hell happened?

Linda: He was hit with something, I didn't see who threw it.

Go with Mitch, I'll escort the prisoner.

Linda: Okay.

Congratulations on the promotion.

P.A. announcement: All prisoners are to return to their units immediately.

Your life must be so empty for you to stay here after all that's happened.

I feel nothing but pity for you.

You honestly think I give a sh1t?

What, you regret saving my life?

I'm gonna make sure you get what you deserve, Ferguson, that's a promise.

This is a lockdown. All prisoners are to return to their units immediately.

Back off, Boomer!

No!

What the hell is goin' on?

Don't!

What happened?

Someone had a go at Ferguson.

Yeah, except f*ckin' Doreen stopped 'em. Ya f*ckin' idiot. (chuckles)

Shut up! You did the right thing, Dor.

Nah, everyone is goin' bluko, they wanna do somethin'.

By God! Anyone can mouth off in a crowd but no one's actually gonna do anything.

Well, no one wants an extra 20 years.

They're expecting me to do something, right, 'cause I've already got life?

Yeah.

Yeah.

Well, you better bloody well do somethin'.

You're Top Dog, right, it's on you.

Do I have to spell it out for you, Boomer?

What?

Do you want to lose your conjugals?

I'll be speaking to the board about having you transferred immediately.

You're going back to protection.

No.

It is impossible to keep you safe here and you are putting my staff in danger.

You're implying this is somehow my fault?

Of course it's your fault.

It's your job to keep the women in line.

You don't get to lecture me about my job.

You wanna be seen as the "good Governor".

The "fair Governor" but really you just wanna be liked.

It's fatal, Vera. Surely I taught you that?

I learnt nothing from you.

Give my regards to Mr. Channing.

(door closes)

(echoed memory) You like to win, don't you, Joan.

My father instilled in me the importance of victory.

Mm, even in relationships?

I've never had a, um... a conventional relationship.

But you've been intimate?

I have no emotional bonds to speak of, I am alone.

Been that way for-for... a long time.

When you arrived here, you were speaking to someone...

My father... (sobs)

(sobs quietly)

(sobs) but even he has deserted me.

(inhales sharply)

Well, er...

(puts pen down)

(sighs)

Maybe you don't need him anymore, Joan?

You've got me.

♪ ♪

(phone hangs up)

(knock at door)

Channing won't move her until the trial.

How's Mitch?

Hospitalised for observation.

Ah, we found a snooker ball outside.

Privileges stay suspended until someone comes forward.

Well, no one's gonna fess up.

Cancel tomorrow's conjugals.

Are you sure about that? I mean they're antsy enough already.

We have to establish that attacking an officer has repercussions.

(prisoners laughing)

Bloody Ferguson.

If it wasn't for her I'd be bouncing on Dazza's donga this time tomorrow, eh?

Yeah, it wasn't Ferguson who hit Mr. Lawson.

(scoffs) Oh.

Why the f*ck do you stick up for her anyway?

Freak Lover!

Hey, Doreen did the right thing. Stop hassling her, Juice.

She was doing what I told you all to do.

Juice: Well, maybe we're all sick of waiting.

If you've got a problem with me, Juice, then let's go.

Hmm? (scoffs) Thought so.

Hey! How'd you go?

Oh, it was fine.

Yeah, what about your results?

I'll get 'em tomorrow.

Good.

I was really lookin' forward to tomorrow.

It's been ages since I've got off properly, you know.

You know me Fev posters, they're just not doin' it for me anymore. (chuckles)

You just need to mix up your technique.

Eh?

Well... don't just shove your hand in there, right, you wanna take your time with it.

Enjoy your body.

Have you ever done a self-massage?

Do we really have to listen to this?

Yeah, we f*ckin' do.

Mm, okay, so it's all about teasing yourself, right.

So just really lightly massage your tits... clamp onto your nipple... like stroke the inside of your thigh a little bit... work the clit, then you can go in for the G spot.

Can we please stop this f*cking conversation?

Better than talkin' about Ferguson. (chuckles)

Liz: Oh, I'm hungry.

Keep goin'.

All right...

Was this prepared by the inmates?

No, Jamie Oliver.

(indistinct background chatter)

Any tips for Flemington?

(food wrapping crinkles)

(packaging rips back)

I made it my mission to get to know my officers.

What makes them tick.

Money makes you tick, doesn't it, Miles.

We don't have to talk.

I'm happy to just stand here.

I'd like to make you an offer... you do something for me and I will arrange for my lawyer to make a generous deposit into your gambling fund.

(scoffs)

♪ ♪

What do you want?

You'll think I'm crazy...

I worked that out months ago.

She just said it's not happening.

(sighs) I don't know what to do, Bea.

Oof! Launch an appeal... you know, drown her in paperwork. She'll love that sh1t.

Yeah. Great. Thanks, Bea.

Hmmm.

I freaked ya out before, didn't I?

What?

Sorry, I thought... when you went all weird about the whole s*x thing.

I didn't get weird.

Oh, you got a little bit weird, you face went all "Judge Judy".

Did it?

Yeah, a little bit. (chuckles)

(laughs)

No, well... s*x has never really been my...

Well, maybe you've been doin' it with the wrong people.

Maybe.

You know, when I was working, I used to just... shut myself off, let it happen, get it over with.

(sighs)

That's not s*x, you know, that's just... f*cking.

Real s*x, good s*x... it's in here too.

You should try it sometime.

♪ ♪

(prisoner howling)

f*ckin' Freak!

We're comin' to get ya, Ferg-arse!

♪ ♪

We're gonna rip ya to shreds, Fergy!

f*ck you, rat dog!

Woof, woof, woof, woof, woof, woof. Woof, woof, woof, woof, woof.

You're a rat!

Freak!

Freak?!

(door open)

You're gonna get burned!

♪ ♪

You're gonna die!

You're dead!

I'm gonna rip you to shreds, Fergy!

Monster!

Hello, Bea.

You're gonna die!

Tell me what you want, I'll say no, and then we can go back to bed.

They're letting me have a shower tomorrow, while the women are at breakfast.

And...

I know the women want their pound of flesh, let's get it over with.

Freak!

We're comin' to get you!

You come to the showers tomorrow. I won't put up a fight.

You want me to bash you?

Mm-hmmm.

Make it look good, be a hero.

Give the women what they want.

It's a simple transaction with a mutually beneficial outcome.

You have no f*cking idea.

Something's changed, hasn't it?

You seem... tired.

Woof, woof, woof, woof, woof, woof, woof, woof.

Shut up, Lorani. I won't tell you again.

She wants you to bash her?

Yeah, that's what she wants.

(exhales) But if I do the women will lose their privileges and she knows that.

Yeah and if you don't someone else will and the women will lose their privileges anyway.

She has no idea... the women... want me to finish her.

Well, if she was dead, Bea, that'd be the end to it.

(exhales)

Oh!

(sobs) You know I live with the Holts.

Every single night, I see Jacs and Brayden.

And I don't wanna see The Freak in there too.

Either way, hon, it's lose-lose.

Freak!

You've just gotta make a choice.

Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak! Freak!

P.A. announcement: Attention compound, attention compound!

H-block are now called for breakfast.

Did you adjust the cameras?

Not yet.

(door slams)

(jarring flourish)

Ah, Miss Bennett... I just wanna check that Ferguson got that shower she requested.

It will happen this morning, when everyone's at breakfast.

Okay, thanks.

And I just wanted to lodge a-an appeal for my conjugals application.

Not now, Anderson. We can discuss this later. Smith?

But... (sighs)

P.A. announcement: Attention compound, attention compound!

D-block are now called for breakfast.

(exhales) I heard the women were restless last night.

Yeah. Surprise, surprise?

(sighs) I'm handling it, okay?

Can I please go to breakfast?

P.A. announcement: Attention compound, attention compound!

Hey... I think I'll have that shower.

Mm-hmm.

Go.

Just go.

(scraping flourish)

♪ ("Dido's Lament" by Malena Ernman) ♪

(indistinct chatter and laughing)

♪ ♪

(echoed memory) I have clarity now.

For the first time in weeks.

♪ When ♪
♪ I am laid ♪
♪ Am laid ♪

You're reconnecting with...

♪ In earth ♪

.. your emotions.

♪ May my wrongs create ♪
♪ No trouble ♪
♪ No ♪

You're so close to breaking through...

♪ Trouble ♪

.. these psychological barriers.

♪ In my breast ♪

Yes.

I can see the way out now.

(sexual grunting and panting)

Surprise!

(imitates a sheep bleating)

♪ ♪
♪ Remember me, remember me ♪
♪ But ah ♪
♪ Forget my fate ♪
♪ Remember me, but ah ♪
♪ Forget my fate ♪

(muffled background voices)

It's all right, she's waiting.

Go on, before anyone notices.

(exhales)

(shower running)

(Ferguson shivering)

Bea quietly: Oh, Jesus!

(quietly) sh1t!

You gonna kill me... (inhales raggedly) .. or help me?

Who did this?

(sighs)

It doesn't matter.

(wincing) Please just help me get dressed.

Officer Miles?

(laboured breathing and shivering)

Officer Miles?!

God!

Here... okay...

(gasping and breathing heavily)

Jesus! What the f*ck have you done?

She's been ganged. Who passed you in the corridor?

No one. Everyone's in the dining room.

Well, obviously not everyone.

I've gotta call it in.

No!

Don't call it.

Look at her!

I'm all right. I'm all right.

Bea: Okay.

I'm all right.

Come on. Come on.

Help me get her dressed and back to her unit.

Jesus Christ! Focus woman or else we'll both be in the sh1t.

Come on!

Just breathe.

Get an arm.

Argh!

(laughing)

Liz: Oh, that's terrible, Boomer.

(laughter)

(indistinct background chatter)

(whooshing flourish)

We turn it on.

Oh, you reckon?

f*ck knows.

(raucous laughter)

(cackling)

Is everything all right?

Yeah, it's fine.

♪ ♪

Get you inside.

Quick, inside.

Okay. Okay.

Argh!

Miles: Go. Okay.

(gasping)

Miles: Just get on the bed.

Ah!

You need to get the nurse.

No! No!

No, I told you, I'm... I'm all right.

Who did this to you?

Ferguson: Just, leave!

Go. Close the door!

Eugh! (shivers)

(exhales)

(whispers) f*ck!

(groaning and shuddering)

(Breathing heavily)

(Ferguson can be heard groaning)

(groaning)

You okay?

(groans and shivers)

Joan, you all right?

(exhales sharply)

(struggling to speak) I need you to... to go get rid of this for me.

(whispered) Oh, f*ck!

(groans)

(exhales)

What happened?

(groans)

Who did this to you?

Please, just get... get rid of the towel. Please.

(groans and breathes heavily)

(groans)

(groans)

(breathing heavily)

(moans and pants)

♪ ♪
♪ Remember me, but ah ♪

Everything's going to be okay, Joan, I promise.

♪ Forget my fate ♪

Ferguson memory: I am no victim. I am always in control.

I recognised you from the beginning.

You pretend to be the great carer, but you're nothing but a predator.

You exploit the vulnerabilities of your patients, abuse the trust of your victims and I'm proof.

So, either you sign me out of this facility now, with a clean bill of health... or I alert the authorities to your gross sexual misconduct under section 140b of the Health Practitioners Regulation Act.

I, of course, will be submitting myself for a full internal examination to back up my claims.

What's it to be?

We're alike, you and I.

We will do whatever it takes to get

what we want.

Everything's going to be all right, Joan. I promise.

(shudders)

(whispers) You f*cked the wrong lunatic.

I'll protect you.

♪ ♪